Alles om van videoconferencing een succes te maken

Het pas geopende meeting center in Greenhouse vormt een oase van rust in het bedrijvencentrum van Diegem. Op een steenworp van Brussels Airport kunnen bedrijven er vanaf vandaag vergaderen in stijl, mét de beste technologie. De vergaderexperts van Dialog installeerden er alles om videoconferencing een succes te maken.

Ongestreken hemd? Geen probleem. Wie in Greenhouse werkt geniet van een hele waaier aan diensten, van een fitness en meerdere restaurants, tot een pakjes- en strijkdienst. Greenhouse staat voor “Your freedom of work”, en mikt op zeer toegankelijke, bereikbare en complete infrastructuur voor de zakelijke markt. Iedereen is er welkom: van start-up tot enterprise. Het bedrijf heeft, met klinkende namen als Konica Minolta en Goodyear, zowel een aantal reguliere huurders van grote kantoorruimte, als kleine sleutel-op-de-deur kantoren en een coworking space met abonnementen. Maar daarnaast bieden ze ook een event space, meeting rooms en auditoria aan, en dit vanaf 4 tot wel 200 personen. Het bedrijf heeft vestigingen in Diegem, Berchem en Mechelen.

200% besparen met Meeting as a Service (MaaS)

Greenhouse is één van de eerste klanten die kiest voor de nieuwe Meeting as a Service formule van Dialog. Die dienst omvat één totaalpakket voor vergaderen: expertadvies, installatie, hardware, software en een stevige service SLA: als er een defect optreedt, garandeert het bedrijf dat de ruimte binnen de 8 uur na melding opnieuw operationeel is.

Paul Docx, zaakvoerder van Dialog: “Het belangrijkste voordeel van de Meeting as a Service formule is de lage instapkost. Maar wij gaan verder dan dat: je mag rekenen op een besparing van 20% op de totale vergaderkostbij een overstap naar onze Meeting as a Service.Samen met de klant gaan we op zoek naar de pijnpunten in de infrastructuur en vergadercultuur. Een efficiënte aanpak spaart vlug 5 tot 10 minuten tijd per vergadering uit.En dat tikt aan, als je weet dat elke werknemer gemiddeld 200 uur per jaar in meeting zit.”

Toegevoegde waarde

Op de eerste plaats wil Greenhouse zich met de nieuwe Zoom videoconferencing software en digitale whiteboards onderscheiden van de vele concurrentie in de buurt met moderne vergaderinfrastructuur dievaak gebruikt wordt door multinationals.Maar daarnaast moest de nieuwe technologie ook erg toegankelijk zijn voor gebruikers die de ruimtes per uur kunnen afhuren: ze moeten meteen snappen hoe het vork in de steel zit.

Jan-Maarten Van Damme is Manager van Greenhouse: “In de buurt van de luchthaven vind je heel wat vergaderzalen die deel zijn van hotelketens. Daar zie je vaak ruimtes met een afgrijselijk vast tapijt en verouderde beamers. Maar internationale bezoekers doen steeds vaker videoconferences met een wereldwijd team en zalen met dat soort faciliteiten zijn dun gezaaid in België.”

Meedenken

Het aanbod aan vergadersoftware en hardware op de markt is heel divers. Om een beslissing te maken begeleidt Dialog klanten van begin tot eind. Zo krijgen ze uitgebreide demonstraties van hard- en software en zien ze welke oplossing het best bij hen past.

Van Damme: “Ons contact met Dialog verliep bijzonder goed. Ze investeerden duidelijk veel tijd om onze vraag goed te vatten en de sterktes van de vergadertechnologie te tonen. We hebben hun aanbod met de concurrentie vergeleken: Dialog bood betere service aan een lagere kost.”